סקר לאחר משבר הרכבת: "יש עתיד עוקפת את הליכוד"

    מניתוח הסקר עולה כי הליכוד מאבד 8 מנדטים, שרובם הולכים לליברמן ובנט. כחצי ממצביעי המחנה הציוני עברו ללפיד. ולמרות הסקר ללפיד עדיין אין אפשרות להקים ממשלת מרכז שמאל
    איתי גדסי 5 Comment on סקר לאחר משבר הרכבת: "יש עתיד עוקפת את הליכוד"

    סקר דרמטי פורסם הערב בחדשות 2 לפיו אילו הבחירות היו מתקיימות היום, יש עתיד עוקפת את הליכוד וזוכה ב-24 מנדטים • יהדות התורה 7, וש"ס 6 מנדטים • התוצאות המלאות ותגובת הליכוד

    מניתוח הסקר עולה כי הליכוד מאבד 8 מנדטים, שרובם הולכים לליברמן ובנט. כחצי ממצביעי המחנה הציוני עברו ללפיד. ולמרות הסקר ללפיד עדיין אין אפשרות להקים ממשלת מרכז שמאל
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סקר מכון מדגם של ד"ר מינה צמח ומנו גבע שפורסם הערב בחדשות 2 קובע כי אילו הבחירות היו מתקיימות היום (לאחר משבר הרכבת), יאיר לפיד מתחזק ומפלגת יש עתיד עוקפת את הליכוד.

    על פי הסקר מפלגת יש עתיד היא המפלגה הגדולה בישראל עם 24 מנדטים (לעומת 11 כיום).

    מפלגת הליכוד זוכה רק ב-22, הבית היהודי 14, המחנה הציוני 13, הרשימה המשותפת 13, ישראל ביתנו 10, יהדות התורה 7, ש"ס 6, כולנו 6, מרצ 5.

    מניתוח הסקר עולה כי הליכוד מאבד 8 מנדטים, שרובם הולכים לליברמן ובנט. כחצי ממצביעי המחנה הציוני עברו ללפיד. ולמרות הסקר ללפיד עדיין אין אפשרות להקים ממשלת מרכז שמאל, אלא אם יחבור שוב לבנט, אז יזכה בממשלה צרה של 62 מנדטים.

    על פי הדיווח של ערוץ 2, בסקר פנימי של יש עתיד עלו תוצאות זהות.

    על פי הסקר אם שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון מתמודד, התוצאות כמעט דומות, ויעלון יגרוף 7 מנדטים. הליכוד 21 יש עתיד 21, הבית היהודי 14, הרשימה המשותפת 13, המחנה הציוני  11, ישראל ביתנו 10, יהדות התורה 7 ש"ס ,6 כולנו 5, ומרצ 5.

     יושב ראש הקואליציה דוד ביטן הגיב לסקר: אני לא מקבל את תוצאות הסקר, בהרבה מאוד סקרים גם כאלה שנעשו בשבוע האחרון הליכוד הוביל בהפרש ניכר. בייחס לסקר הספציפי הזה אנו לא מודאגים, המטוטלת תנוע לטובתנו לאור הפעילות שלנו בבטחון בחברה בתשתיות ועוד. גם נושא הרכבת ייפתר על ידי הליכוד באופן שהשירות לאזרח לא ייפגע והציבור ימשיך להנות מתחבורה ציבורית ופיתוח התשתיות שהליכוד הוביל ומוביל בשנים האחרונות.

    תנועת הליכוד מסרה בתגובה כי "אין שום סיבה להתרגשות מהסקר שפורסם הערב בערוץ 2. כולנו הרי זוכרים שכבר ניבאו לליכוד 18 מנדטים בבחירות האחרונות וראינו מה הייתה התוצאה.

    ברור שהסקר הוא תוצאה ישירה של משבר השבת והוא נמצא מאחורינו לאחר שנתקבלה היום פסיקת בגץ בנושא.

    מלבד זאת יש לזכור שכל ממשלות השמאל לדורותיהן עשו קואליציות עם המפלגות החרדיות: ממשלת רבין הראשונה, ממשלת רבין השנייה שהעבירה את הסכמי אוסלו בתמיכת המפלגות החרדיות, ממשלת ברק וממשלת אולמרט. גם בממשלות אלה לא הונהגו שינויים כלשהם בנושא דת ומדינה.

    גם לפיד "החוזר בתשובה" מאותת לחרדים שלא יעשה שום שינוי בנושאים אלה.

    מצביעי הליכוד יחזרו כאשר יבינו שלפיד הוא איש שמאל שעומד בראש מפלגת שמאל שיוביל ויתורים ונסיגות שיסכנו את ביטחון ישראל.

    אל תתבלבלו, העליהום על הליכוד נועד לעשות דבר אחד – להעלות ממשלת שמאל שכמו כל ממשלות השמאל בעבר תעשה גם היא קואליציה עם המפלגות החרדיות, לא תעשה שום שינוי בנושאי דת ומדינה אבל תעשה ויתורים מסוכנים ובלתי הפיכים מול הפלשתינים, כפי שכבר קרה בעבר, דבר שממשלת הליכוד בראשות נתניהו לא תעשה לעולם.

    בכירים בש״ס הכחישו הערב מכל וכל את הדיווח על ברית כביכול בין יו״ר ש״ס השר אריה דרעי ליו״ר יש עתיד יאיר לפיד.

    ״לשר דרעי אין שום יחסים עם יאיר לפיד. השניים לא קיימו שיחה בארבע עיניים כבר שנים, אולם השר דרעי לא מחרים אף אחד, גם לא את לפיד ולא יטיל ווטו על כניסתו לממשלה אם יקבל את כל ההסכמים הקואליציוניים. לכן, הדיווח על ברית הנו שקרי ומופרך לחלוטין״.



    5 תגובות

    מיין תגובות
    1. 5

      הוא לא ראוי לראשות הממשלה הפכפכן קל דעת

    2. 4

      שטויות גם לפני הבחירות לפי הסקים ביבי היה אמור לקבל 22 וכולם יודעים מה היה בסוף…

    3. 3

      אוי לנו מלפיד, אבל מצד שני אם הוא יהיה ראש ממשלה, אז כל הדתיים יתאחדו. היום יש קרע מאוד גדול במגזר הדתי/חרדי.
      בסופו של דבר רק הקב"ה מחליט.

    4. 2

      אני חושב שלפיד עדיף מביבי לא בגלל שהוא טוב אבל ביבי יותר גרוע